Pronet 10 Saniyede Hırsız Yakalıyor! Alp Saul, "Dünya ortalamasından 6 kat daha hızlıyız." dedi.
20
yıldan bu yana güvenlik sektöründe yer alan Pronet, geliştirdiği
teknolojilerle, hırsızlık teşebbüsü olduğunda müşterilerine ve güvenlik
güçlerine 10 saniyede ulaşarak olaya müdahale ediyor.
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye’de ve
Avrupa ülkerelinde yılda 100 hanenin ikisi hırsızlıkla karşılaşıyor. Küçük bir
oran gibi görünse de evlerimizi soymaya gelen hırsızlarla karşılaşmamız an
meselesi. En iyi çözüm ise teknolojinin yardımıyla geliştirilen güvenlik
sistemleri. Geliştirilen yeni nesil güvenlik sistemleri öyle bir hale geldi ki,
artık eve girmeye çalışan hırsızları 10 saniye içinde ev sahiplerine ve
güvenlik güçlerine bildiriyor. Güvenlik sektöründe 20 yılı aşkın süredir
faaliyet gösteren Pronet’in Yönetim Kurulu Başkanı Alp Saul, çalan alarmlara
cevap verme hızında ortalama 10 saniyeye ulaştıklarını anlattı. Saul, “Bu rakam
dünyada ortalama 60 saniye. Yani dünya ortalamasından 6 kat daha hızlı harekete
geçiyoruz. 10 saniye ile 60 saniye arasındaki cevap verme farkı yatırım
maliyetini 5-6 kat daha artırıyor. Türkiye merkezli bir firma olarak tüm
dünyada parmakla gösterilen bir konuma taşınmamızda, teknoloji ve insan
kaynağına hiç durmadan yatırım yapmamız yatıyor” dedi.
2.3 MİLYON İKAZ
SİNYALİ
Hırsızlığın yanı
sıra yangın, su baskını, gasp ve acil yardım gibi konularda da hizmet kapsamını
genişlettiklerini belirten Saul, “5 korumalı güvenlik hizmeti sayesinde ev ya
da işyerlerinde meydana gelebilecek yangın, su baskını, gaz kaçağı ve acil
sağlık ihtiyacı gibi olaylara da müdahale edilmesini sağlıyoruz. Ücretsiz
olarak sunduğumuz Panik Butonu uygulaması ile evde veya dışarıda, her nerede
ihtiyaç duyulursa tek bir dokunuşla yakınlarından yardım istenmesi mümkün.
Böylece gasp ya da panik anlarında da
kullanıcıların yanında oluyoruz” diye konuştu. Pronet içinde kurdukları ‘Pronet
Alarm Haber Alma Merkezi’ hakkında bilgi veren Saul, şu bilgileri paylaştı:
“Yılda 2,3 milyon ikaz sinyali alıyoruz. 2015’te 1.986 hırsızlık ve 409 gasp
olayına müdahale edilmesini sağladık. 615 ambulansı olay yerine yönlendirdik.
312 su baskını vakasını ilgililere haber verdik. 28 yangın vakasında en hızlı
şekilde müdahale edilmesini sağladık. Yaşanan sorunlardan dolayı toplamda yılda
4 bin kez harekete geçiyoruz. Kullanıcıların hayatında doknuyoruz.” Ayrıca
Saul, güvenlik sistemleri kullanım yaygınlığının Türkiye’de istenilen boyutlara
ulaşamadığını söyleyerek, “ Elektronik güvenlik sistemi kullanan ev ve
işyerlerinin penetrasyonu ABD’de yüzde 20, Avrupa’da yüzde 8 civarında.
Türkiye’de ise bu oran yüzde 1.5 seviyesinde” dedi.
AVRUPA’DA İLK 3
HEDEFİ
Gelen acil
aramalara yanıt verme hızı ve kalitesiyle çağrı merkezi sektörünün en iyilerini
yarıştığı 11. Contact Center World Awards’ta “Dünyanın En İyi Müşteri Deneyimi”
ödülüne layık gördüklerini belirten Saul, “Bugün 81 ilde, 200 bine yakın
abonesi ve 1 milyonun üzerinde kullanıcısıyla hizmet veriyoruz. Türkiye’de
elektronik güvenlik sistemleri kategorisinde, merkezi haber alma sistemine
bağlı ev ve işyerlerinin yaklaşık yüzde 60’ına hizmet sağlıyoruz. Orta vadeli
hedefimiz 2018’de Avrupa’nın ilk üç güvenlik şirketinden biri olmak” diye
konuştu.