1)
Öncelikle
Pronet’ten bahseder misiniz? Ne zaman kim tarafından kuruldu?
1994 yılında ABD'de Makine
Mühendisliğini bitirdikten sonra Türkiye’ye geri döndüm. Döndüğümde bir işe
başlamam veya kendi işimi kurmam gerekiyordu. Bir arkadaşımla elimizdeki küçük
bir sermaye ile ne yapabileceğimizi düşündük. Güvenlik sektörü o dönemde
Amerika’da çok gelişmişti. Biz de Türkiye’de bu alana yatırım yapabileceğimize
inandık. Ardından 1995 yılında iki ortağımla birlikte güvenlik işine başladım.
Ortak olduğum arkadaşlarım o dönemde bir alışveriş merkezine güvenlik konusunda danışmanlık hizmeti
veriyordu. Biz de bu alışveriş merkezine elektronik ekipman satmaya çalışıyorduk. Bu
vesileyle tanışmış olduk. İşe başladıktan sonra onlar işin fiziki, ben ise
elektronik güvenlik kısmını yönetmeye başladım. 1995'te ilk alarm haber alma
merkezimizi kurduk. Ardından 2002 yılına kadar referanslarla birlikte biz
de büyümeye başladık.
2)
Pronet
büyümede en önemli eşiklerini ne zaman yaşadı?
Pronet’i kurduktan sonra yatırımlarımız katlanarak büyüdü. Pronet olarak
sadece güvenlik sistemi kurmuyoruz, aynı zamanda kullanıcılarımıza
sistemlerimizden maksimum derecede yararlanmaları için satış sonrası kusursuz
destek anlayışımızla da hizmet veriyoruz. Deneyimli ve uzman kadromuzla bugün 1
milyonun üzerinde kullanıcıyı özel hizmetlerimizle buluşturuyoruz. Pronet
olarak sektörde birçok ilke imza attık. Taraftar müşteri mottomuzla Türkiye’de
güvenlik sektörünü yüksek standartlara oturtan öncü ve lider bir firma olduk. Bu
sene emeğimizin karşılığını bir çok önemli marka arasından “en iyi müşteri
deneyimi” ödülünü kazanarak aldık. Müşteri memnuniyeti hedefleyen, uluslararası
ve yerel firmaların yarıştığı ödülde Marka olarak bu ödüle hak kazanmış olmak,
bizleri hem gururlandırdı,hem de ilerisi için motive etti. Müşterilerimizin ev veya işyerlerinin güvenlik
açıklarını tespit ettiğimiz keşif uygulamasını ücretsiz olarak sunmaya
başladık. Kişilere ve kurumlara özel güvenlik çözümleri üreterek ürün ve hizmet
portföyümüzü bu doğrultuda tüketicilerimize sunduk. 7/24 teknik servis hizmeti
ve sınırsız ürün garantisi verdik. Tüm bunlarla birlikte dünya standartlarının
üzerinde bir alarm merkezi hizmeti ile 20 yıldır binlerce hayat kurtardık.
3) 2012 yılında Cinven’e satış sonrasında şirkette ne tür
değişimler oldu? Bu satış sonrasında yönetim ekibi değişti mi?
2012 yılında Cinven’in yatırım desteğiyle birlikte pazardaki
hakimiyetimizi daha da güçlendirdik. Yeni şehirlerde direkt satış ekibimizle
büyümeye başladık. Pazar payımız Cinven’in gelişiyle birlikte daha da arttı.
Müşteri tabanımızı büyütmeye yönelik projelerimizin meyvelerini verdiğini
görüyoruz. Yönetim kadromuzda herhangi bir değişiklik söz konusu olmadı.
4) Bugün sektörde nasıl bir konumu var? Cirosu, çalışan
sayısı, Pazar payı hakkında bilgi verir misiniz?
Bugün
Pronet olarak Pazar payımızın %60 civarlarında olduğunu söyleyebiliriz. Amerika
Birleşik Devletleri’nde pazar 20-25’lerde, Avrupa’da ise yüzde 8-10
civarındadır. Daha gidilecek çok yolumuz var. Yapılan araştırmalara göre
müşteri memnuniyetimiz %91 seviyesinde. Yaşanan herhangi bir olumsuz durumda
alarm merkezlerimize gelen sinyallere 15 saniyede geri dönüş süresiyle
sektörümüzde her alanda olduğu gibi açık ara öndeyiz. Yaklaşık 2000
çalışanımızla abonelerimizin ihtiyaç duyduğu her an onların yanındayız.
5) Kaç ülkede faaliyet gösteriyorsunuz?
Üretiminizi kaç ülkeye pazarlıyorsunuz? Pronet’in nasıl bir müşteri profili
var, konut ve iş yeri dağılımı nedir müşteri profilinizin?
Önümüzdeki
birkaç yıl içinde yurtdışına açılarak; uluslararası pazarda da büyük bir güç
olmayı hedefliyoruz. Müşteri profilimizin konut ve işyeri dağılımı birbirine
çok yakın.
6) Son yıllarda güvenlik sektörü nasıl bir gelişim gösterdi? Bu gelişimi
körükleyen ana unsurlar neler oldu?
Türkiye’de
yaşanan kentleşmedeki artışa paralel olarak güvenlik risklerine ilişkin
farkındalıkta da kademeli bir artış söz konusu oldu. İnsanların artık sadece
kapı kilitleme dönemi sona erdi. Kullanıcılar artık mevcut güvenlik hizmetinin
ötesinde konforunu da düşünür hale geldi. Nesnelerin interneti dönemi, bizim de ufkumuzu genişletti ve hizmet
standartlarımızın sınırlarını zorlayarak, kullanıcının hayatını kurtarmanın
ötesinde konforlu bir yaşamın keyfini sürmesi için ek hizmetler geliştirdik ve
Pronet Plus’ı devreye aldık.
7) Sektörünüzde kaç oyuncu yer alıyor ve nasıl bir rekabet var?
Güvenlik
sektörü regüle bir pazar olmadığı için net bir rakam veremesek de 800 ila 1
milyon dolar civarında hem kurumsal hem bireysel bir pazarın olduğunu tahmin
ediyoruz. Ufak bir pazar değil ama bakıldığında çok fazla firmaya dağılmış
durumda. Rekabet de haliyle büyük diyebiliriz.
8)
Geçtiğimiz yıl Pronet için nasıl bir yıldı? Ne kadar büyüdünüz, yılın önemli
gelişmeleri nelerdi?
Avrupa’da
ilk üçe girmek hedefimiz var. Bu doğrultuda altyapı olarak hazırlıkları
tamamladığımız ve büyümeye devam ettiğimiz bir yıl oldu.
9) Bu yılın sizin açınızdan en önemli gelişmeleri neler oldu?
2015 bizim
için yenilikler yılıydı. Mevcut Pronet hizmetlerimize ek olarak interaktif
güvenlik ve görüntüleme sistemleri, akıllı ev çözümleri ve enerji yönetimini
içeren yeni Pronet Plus ürünümüz ile güvenlikte çıtayı bir üst seviyeye
taşıdık.
Akıllı teknolojileri
bünyesinde bulunduran ”Pronet Plus” hizmetimizle, abonelerimizi geleceğe
taşıyacağız diye yola çıktık ve
Türkiye’nin İlk interaktif Akıllı
Güvenlik Sistemi olan Pronet Plus’ı geliştirdik. App Store ya da Google Play üzerinden akıllı
cihazlarına Pronet Plus’ı yükleyen tüm kullanıcılarımıza, diledikleri an ve her
yerden evlerini veya iş yerlerini kontrol etme imkanı sunuyoruz. Özellikle
büyük şehirlerde yaşayan kullanıcılarımız, çocuklarını okuldan eve, evden kreşe
gönderirken tek bir tuşla kontrol edebilirler. Ya da evinde yardımcısı olanlar
anahtar bırakmak yerine kapıyı uzaktan açabilir ve gün içinde kameralar
sayesinde evini dilediği gibi kontrol edebilirler. Bunun yanı sıra Akıllı Ev
Çözümleri ile abonelerimize kombi gibi cihazları uzaktan açma-kapama ve gerekli
ayarları yapabilme konforu sunmaya başladık. Pronet Plus’ın bu özelliklerinin
yanı sıra yine 2015 yılının sonlarına doğru hizmete girecek olan Enerji
Yönetimi Hizmetleri ise kullanıcıya, evinin ısı derecesini dilediği gibi
ayarlamaya, elektrik ve doğalgaz tüketimini kontrol etmeye, böylece enerji
tasarrufu sağlamaya da olanak tanıyacak.
11) Gelecek yıl nasıl bir yıl olacağını düşünüyorsunuz?
Büyüme planlarınızı projeksiyonlarınızı paylaşır mısınız?
Sektör
büyümesinin üzerinde büyüme rakamları gerçekleştiriyoruz. Stratejik iş
hedeflerimiz değişmedi, müşteri odaklı sürdürülebilir büyüme çalışmalarımız
devam ediyor.
12) Gelecek 5 yılda Pronet’i nereye taşımayı planlıyorsunuz?
Bulunduğunuz sektörde konum olarak, satış, Pazar payında hangi konumda
olursunuz?
Ana
odağımız her zaman müşterilerimizin ihtiyaçlarını ve beklentilerini daha iyi
anlamamızı sağlayan çalışmalar ve müşteri kazanımına yönelik atılımlar.
Sürdürülebilir büyüme ve müşteri memnuniyetini geliştirmek ve ilerletmek adına
özel projeler hazırlıyoruz. Müşterilerimizin sayısını ve sadakatini arttıracak
uygulamalara ağırlık veriyoruz. Cinven’le birlikte çalışarak şirketimizin
büyüme finansmanı yapısını yeniden yapılandırdık. Yüzde 60 civarında olan Pazar
payımızı önümüzdeki yıllarda daha da arttırmaya odaklanacağız. Önümüzdeki
birkaç yıl içinde yurtdışına açılarak uluslararası pazarda da büyük bir güç
olmayı hedefliyoruz. 3-4 yıl içinde, “Avrupa’nın ilk 3 büyük güvenlik firması”
arasına girme hedefimiz var. 2018 yılına kadar da 450 bin müşteriye ulaşmak
için çalışmalarımız sürüyor.
13) Size büyümeyi getirecek ana konuları paylaşır mısınız? (yeni pazarlar,
birleşme ve satın almalar, yeni ürünler, yeni pazarlama stratejileri vb…)
Güvenlik
sektörü teknoloji ile kol kola yürüyen bir sektör. Bu alanda bizi
farklılaştıran en önemli hamlemiz Pronet Plus ile oldu. Büyümenin formülü daha
önce örneği olmayan bir hizmeti sahiplenmekle ve kendi sektörüyle ilgili uzun
vadeli yatırımlara ağırlık vermekle mümkün. Yeni inovatif hizmetlerimizle
sektöre adeta yeni bir soluk getirdik. Odağımıza her zaman müşteriyi koyarak
yolumuza devam ettik ve bugünlere geldik. Müşterilerimiz her daim bizim
patronumuz. Onlara karşı olan sorumluluğumuzun bilincindeyiz. En iyi hizmet ile
müşterilerimizi memnun etmek için çalışıyoruz. Sürekli çalışan bir çağrı
merkezimiz var. Bu alandaki başarımızı da bir ödül ile taçlandırdık. Geçtiğimiz
ay bu yıl 10’uncusu düzenlenen “Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri”nde “En İyi
Müşteri Deneyimi” kategorisinde ödül
aldık. Büyümeye giden bu yolda aldığımız ödüller bizi daha iyi hizmet vermek
için cesaretlendiriyor.
15) Son olarak iş dışında nelerle ilgileniyorsunuz
hobileriniz var mı? Hobilerinizin hayatınıza kattığı anlam nedir?
4 yaşımdan beri her yıl düzenli kayak yapıyorum. Hayatımın en
büyük tutkusu diyebilirim. Son 10 yıldır da düzenli olarak arkadaşlarımla 1
hafta dünyanın çeşitli yerlerinde helikopter kayağı yapıyoruz.