Hemen Arayın

Capital Dergisi İnsanlar: Alp Saul

Pronet Güvenlik Sİstemleri CEO'su Alp Saul, Capital dergisine verdiği röportajda soruları cevapladı.

1)   Öncelikle Pronet’ten bahseder misiniz? Ne zaman kim tarafından kuruldu?
1994 yılında ABD'de Makine Mühendisliğini bitirdikten sonra Türkiye’ye geri döndüm. Döndüğümde bir işe başlamam veya kendi işimi kurmam gerekiyordu. Bir arkadaşımla elimizdeki küçük bir sermaye ile ne yapabileceğimizi düşündük. Güvenlik sektörü o dönemde Amerika’da çok gelişmişti. Biz de Türkiye’de bu alana yatırım yapabileceğimize inandık. Ardından 1995 yılında iki ortağımla birlikte güvenlik işine başladım. Ortak olduğum arkadaşlarım o dönemde bir alışveriş merkezine  güvenlik konusunda danışmanlık hizmeti veriyordu. Biz de bu alışveriş merkezine  elektronik ekipman satmaya çalışıyorduk. Bu vesileyle tanışmış olduk. İşe başladıktan sonra onlar işin fiziki, ben ise elektronik güvenlik kısmını yönetmeye başladım. 1995'te ilk alarm haber alma merkezimizi kurduk.  Ardından 2002 yılına kadar referanslarla birlikte biz de büyümeye başladık.  

2)  
Pronet büyümede en önemli eşiklerini ne zaman yaşadı?

Pronet’i kurduktan sonra yatırımlarımız katlanarak büyüdü. Pronet olarak sadece güvenlik sistemi kurmuyoruz, aynı zamanda kullanıcılarımıza sistemlerimizden maksimum derecede yararlanmaları için satış sonrası kusursuz destek anlayışımızla da hizmet veriyoruz. Deneyimli ve uzman kadromuzla bugün 1 milyonun üzerinde kullanıcıyı özel hizmetlerimizle buluşturuyoruz. Pronet olarak sektörde birçok ilke imza attık. Taraftar müşteri mottomuzla Türkiye’de güvenlik sektörünü yüksek standartlara oturtan öncü ve lider bir firma olduk. Bu sene emeğimizin karşılığını bir çok önemli marka arasından “en iyi müşteri deneyimi” ödülünü kazanarak aldık. Müşteri memnuniyeti hedefleyen, uluslararası ve yerel firmaların yarıştığı ödülde Marka olarak bu ödüle hak kazanmış olmak, bizleri hem gururlandırdı,hem de ilerisi için motive etti.  Müşterilerimizin ev veya işyerlerinin güvenlik açıklarını tespit ettiğimiz keşif uygulamasını ücretsiz olarak sunmaya başladık. Kişilere ve kurumlara özel güvenlik çözümleri üreterek ürün ve hizmet portföyümüzü bu doğrultuda tüketicilerimize sunduk. 7/24 teknik servis hizmeti ve sınırsız ürün garantisi verdik. Tüm bunlarla birlikte dünya standartlarının üzerinde bir alarm merkezi hizmeti ile 20 yıldır binlerce hayat kurtardık.        

3) 2012 yılında Cinven’e satış sonrasında şirkette ne tür değişimler oldu? Bu satış sonrasında yönetim ekibi değişti mi?
 
2012 yılında Cinven’in yatırım desteğiyle birlikte pazardaki hakimiyetimizi daha da güçlendirdik. Yeni şehirlerde direkt satış ekibimizle büyümeye başladık. Pazar payımız Cinven’in gelişiyle birlikte daha da arttı. Müşteri tabanımızı büyütmeye yönelik projelerimizin meyvelerini verdiğini görüyoruz. Yönetim kadromuzda herhangi bir değişiklik söz konusu olmadı.    

4) Bugün sektörde nasıl bir konumu var? Cirosu, çalışan sayısı, Pazar payı hakkında bilgi verir misiniz?
 
Bugün Pronet olarak Pazar payımızın %60 civarlarında olduğunu söyleyebiliriz. Amerika Birleşik Devletleri’nde pazar 20-25’lerde, Avrupa’da ise yüzde 8-10 civarındadır. Daha gidilecek çok yolumuz var. Yapılan araştırmalara göre müşteri memnuniyetimiz %91 seviyesinde. Yaşanan herhangi bir olumsuz durumda alarm merkezlerimize gelen sinyallere 15 saniyede geri dönüş süresiyle sektörümüzde her alanda olduğu gibi açık ara öndeyiz. Yaklaşık 2000 çalışanımızla abonelerimizin ihtiyaç duyduğu her an onların yanındayız.  

5) Kaç ülkede faaliyet gösteriyorsunuz? Üretiminizi kaç ülkeye pazarlıyorsunuz? Pronet’in nasıl bir müşteri profili var, konut ve iş yeri dağılımı nedir müşteri profilinizin?
 
Önümüzdeki birkaç yıl içinde yurtdışına açılarak; uluslararası pazarda da büyük bir güç olmayı hedefliyoruz. Müşteri profilimizin konut ve işyeri dağılımı birbirine çok yakın.

 6) Son yıllarda güvenlik sektörü nasıl bir gelişim gösterdi? Bu gelişimi körükleyen ana unsurlar neler oldu?
 
Türkiye’de yaşanan kentleşmedeki artışa paralel olarak güvenlik risklerine ilişkin farkındalıkta da kademeli bir artış söz konusu oldu. İnsanların artık sadece kapı kilitleme dönemi sona erdi. Kullanıcılar artık mevcut güvenlik hizmetinin ötesinde konforunu da düşünür hale geldi. Nesnelerin interneti dönemi,  bizim de ufkumuzu genişletti ve hizmet standartlarımızın sınırlarını zorlayarak, kullanıcının hayatını kurtarmanın ötesinde konforlu bir yaşamın keyfini sürmesi için ek hizmetler geliştirdik ve Pronet Plus’ı devreye aldık.          

 7) Sektörünüzde kaç oyuncu yer alıyor ve nasıl bir rekabet var?
 
Güvenlik sektörü regüle bir pazar olmadığı için net bir rakam veremesek de 800 ila 1 milyon dolar civarında hem kurumsal hem bireysel bir pazarın olduğunu tahmin ediyoruz. Ufak bir pazar değil ama bakıldığında çok fazla firmaya dağılmış durumda. Rekabet de haliyle büyük diyebiliriz.  

8) Geçtiğimiz yıl Pronet için nasıl bir yıldı? Ne kadar büyüdünüz, yılın önemli gelişmeleri nelerdi?
 
Avrupa’da ilk üçe girmek hedefimiz var. Bu doğrultuda altyapı olarak hazırlıkları tamamladığımız ve büyümeye devam ettiğimiz bir yıl oldu.
 


9) Bu yılın sizin açınızdan en önemli gelişmeleri neler oldu?
 
2015 bizim için yenilikler yılıydı. Mevcut Pronet hizmetlerimize ek olarak interaktif güvenlik ve görüntüleme sistemleri, akıllı ev çözümleri ve enerji yönetimini içeren yeni Pronet Plus ürünümüz ile güvenlikte çıtayı bir üst seviyeye taşıdık.   Akıllı teknolojileri bünyesinde bulunduran ”Pronet Plus” hizmetimizle, abonelerimizi geleceğe taşıyacağız diye yola çıktık ve  Türkiye’nin İlk  interaktif Akıllı Güvenlik Sistemi olan Pronet Plus’ı geliştirdik. App Store ya da Google Play üzerinden akıllı cihazlarına Pronet Plus’ı yükleyen tüm kullanıcılarımıza, diledikleri an ve her yerden evlerini veya iş yerlerini kontrol etme imkanı sunuyoruz. Özellikle büyük şehirlerde yaşayan kullanıcılarımız, çocuklarını okuldan eve, evden kreşe gönderirken tek bir tuşla kontrol edebilirler. Ya da evinde yardımcısı olanlar anahtar bırakmak yerine kapıyı uzaktan açabilir ve gün içinde kameralar sayesinde evini dilediği gibi kontrol edebilirler. Bunun yanı sıra Akıllı Ev Çözümleri ile abonelerimize kombi gibi cihazları uzaktan açma-kapama ve gerekli ayarları yapabilme konforu sunmaya başladık. Pronet Plus’ın bu özelliklerinin yanı sıra yine 2015 yılının sonlarına doğru hizmete girecek olan Enerji Yönetimi Hizmetleri ise kullanıcıya, evinin ısı derecesini dilediği gibi ayarlamaya, elektrik ve doğalgaz tüketimini kontrol etmeye, böylece enerji tasarrufu sağlamaya da olanak tanıyacak.  

11) Gelecek yıl nasıl bir yıl olacağını düşünüyorsunuz? Büyüme planlarınızı projeksiyonlarınızı paylaşır mısınız?
 
Sektör büyümesinin üzerinde büyüme rakamları gerçekleştiriyoruz. Stratejik iş hedeflerimiz değişmedi, müşteri odaklı sürdürülebilir büyüme çalışmalarımız devam ediyor.        

12) Gelecek 5 yılda Pronet’i nereye taşımayı planlıyorsunuz? Bulunduğunuz sektörde konum olarak, satış, Pazar payında hangi konumda olursunuz?
 
Ana odağımız her zaman müşterilerimizin ihtiyaçlarını ve beklentilerini daha iyi anlamamızı sağlayan çalışmalar ve müşteri kazanımına yönelik atılımlar. Sürdürülebilir büyüme ve müşteri memnuniyetini geliştirmek ve ilerletmek adına özel projeler hazırlıyoruz. Müşterilerimizin sayısını ve sadakatini arttıracak uygulamalara ağırlık veriyoruz. Cinven’le birlikte çalışarak şirketimizin büyüme finansmanı yapısını yeniden yapılandırdık. Yüzde 60 civarında olan Pazar payımızı önümüzdeki yıllarda daha da arttırmaya odaklanacağız. Önümüzdeki birkaç yıl içinde yurtdışına açılarak uluslararası pazarda da büyük bir güç olmayı hedefliyoruz. 3-4 yıl içinde, “Avrupa’nın ilk 3 büyük güvenlik firması” arasına girme hedefimiz var. 2018 yılına kadar da 450 bin müşteriye ulaşmak için çalışmalarımız sürüyor.  

 
13) Size büyümeyi getirecek ana konuları paylaşır mısınız? (yeni pazarlar, birleşme ve satın almalar, yeni ürünler, yeni pazarlama stratejileri vb…)
 
Güvenlik sektörü teknoloji ile kol kola yürüyen bir sektör. Bu alanda bizi farklılaştıran en önemli hamlemiz Pronet Plus ile oldu. Büyümenin formülü daha önce örneği olmayan bir hizmeti sahiplenmekle ve kendi sektörüyle ilgili uzun vadeli yatırımlara ağırlık vermekle mümkün. Yeni inovatif hizmetlerimizle sektöre adeta yeni bir soluk getirdik. Odağımıza her zaman müşteriyi koyarak yolumuza devam ettik ve bugünlere geldik. Müşterilerimiz her daim bizim patronumuz. Onlara karşı olan sorumluluğumuzun bilincindeyiz. En iyi hizmet ile müşterilerimizi memnun etmek için çalışıyoruz. Sürekli çalışan bir çağrı merkezimiz var. Bu alandaki başarımızı da bir ödül ile taçlandırdık. Geçtiğimiz ay bu yıl 10’uncusu düzenlenen “Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri”nde “En İyi Müşteri Deneyimi”  kategorisinde ödül aldık. Büyümeye giden bu yolda aldığımız ödüller bizi daha iyi hizmet vermek için cesaretlendiriyor.    

15) Son olarak iş dışında nelerle ilgileniyorsunuz hobileriniz var mı? Hobilerinizin hayatınıza kattığı anlam nedir?
 
4 yaşımdan beri her yıl düzenli kayak yapıyorum. Hayatımın en büyük tutkusu diyebilirim. Son 10 yıldır da düzenli olarak arkadaşlarımla 1 hafta dünyanın çeşitli yerlerinde helikopter kayağı yapıyoruz. 
Ücretsiz Teklif Al

Ücretsiz Teklif Al

Evinize, işyerinize ve günlük yaşamınıza uygun güvenlik sisteminizi belirlememiz için lütfen formu doldurun, sizi en kısa sürede arayalım.

Tüm bilgileriniz Pronet tarafından gizli tutulacaktır.
captcha

HEMEN TEKLİF ALIN HEMEN ARAYIN 444 1 911 HEMEN ARAYIN 444 1 911