Güvenlik sektöründe 20 yılı aşkın
süredir faaliyet gösteren Pronet, çağrı merkezi sektörünün en iyilerinin
yarıştığı 11. Contact Center World Awards’ta “Dünyanın En İyi Müşteri Deneyimi”
ödülüne layık görüldü ve ödülünü Las Vegas’ta gerçekleştirilen törende teslim
aldı. Bugün 81 ilde, 200 bine yakın abonesi ve 1 milyonun üzerinde
kullanıcısıyla hizmet veren Pronet, Türkiye’de elektronik güvenlik sistemleri
kategorisinde, merkezi haber alma sistemine bağlı ev ve işyerlerinin yaklaşık
yüzde 60’ına hizmet sağlıyor.
Alarmlara
cevap verme hızında dünya ortalamasını 6’ya katlıyor
Dünya ortalamalarının çok üstünde bir
hizmet verdiklerinin altını çizen Pronet Yönetim Kurulu Başkanı Alp Saul,
“Pronet, sıradan çağrı merkezi anlayışının çok ötesine geçerek, alarm sonrası
abonelerine ortalama 10 saniyede ulaşıyor. Bu rakam dünyada ortalama 60 saniye.
Türkiye merkezli bir firma olarak tüm dünyada parmakla gösterilen bir konuma
taşınmamızda, teknoloji ve insan kaynağına hiç durmadan yatırım yapmamız
yatıyor. Böylece, kullanıcılarımıza kaliteli,
hızlı, değer katan ve benzersiz bir müşteri deneyimi sunabiliyoruz”
diyor.
“Türkiye’de
adeta yepyeni bir sektör yarattık”
“20 yılı aşkın geçmişimize ve bugünkü
iş hacmimize baktığımızda görülüyor ki, bizler tek başımıza ülkemizde adeta
baştan yepyeni bir sektör yarattık” diyen Pronet Yönetim Kurulu Başkanı Saul’a
göre, Türkiye bu alanda halen büyük potansiyel barındırıyor. Saul’un paylaştığı
bilgiye göre, elektronik güvenlik sistemi kullanan ev ve işyerlerinin
penetrasyonu ABD’de yüzde 20, Avrupa’da yüzde 8 civarında. Türkiye’de ise bu
oran yüzde 1,5 seviyesinde. Şehirleşme oranının hızla yükselmesi, inşaat
sektöründeki gelişmeler, yalnız yaşayan bireylerin artması gibi faktörler
pazarın büyümeye açık olduğunu gösteriyor.
Avrupa’nın
en büyük ilk 3 güvenlik şirketinden biri olacak
Alp Saul, sektör ve Pronet özelindeki
hedeflerini şu sözlerle özetliyor: “Bizler sektör lideri olarak, pazarın bu
potansiyellerini kullanmak adına teknolojiye ve insana yatırım yapmayı,
ülkemizde dünyada örnek gösterilen bir marka olmayı sürdüreceğiz. Orta vadeli
hedefimiz ise, 2018’de Avrupa’nın ilk 3 güvenlik şirketinden biri olmak.”
Yangın,
su baskını, gasp, acil yardım, hırsızlık fark etmiyor
Pronet’in hizmet kapsamı, yalnızca
hırsızlık değil, 5 Korumalı
Güvenlik Hizmeti sayesinde ev ya da işyerlerinde meydana
gelebilecek yangın, su baskını, gaz kaçağı ve acil sağlık ihtiyacı gibi olaylara
da müdahale edilmesini sağlıyor. Firma gasp ya da panik anlarında da
kullanıcıların yanında oluyor. Ücretsiz
olarak sunduğu Panik Butonu uygulaması ile evde veya dışarıda, her nerede
ihtiyaç duyulursa tek bir dokunuşla yakınlarından yardım istenmesini mümkün
kılıyor.
Pronet Alarm Haber Alma Merkezi,
yalnızca 2015 yılında 1.986 hırsızlık ve 409 gasp olayına müdahale edilmesini
sağladı, 615 ambulansı olay yerine yönlendirdi, 312 su baskını vakasını
ilgililere haber verdi ve 284 yangın vakasında en hızlı şekilde müdahale
edilmesini sağladı.
Yılda
6 milyon kez aranıyor, 2 milyon ikaz sinyali alıyor
Müşteri Deneyiminden Sorumlu Genel
Müdür Yardımcısı Olgun Kükrer, “7 gün 24 saat aktif durumda olan Pronet Alarm
Haber Alma Merkezimiz yılda 6 milyon arama yapıyor. Toplam 2,3 milyon ikaz
sinyali bize ulaşıyor ve ekip 1 milyon çağrı karşılıyor. Geliştirdiğimiz
teknoloji, altyapı hizmetlerimiz sayesinde, Pronet Alarm Haber Alma Merkezi
olarak itfaiye, polis ve ambulans yönlendirmeleriyle bugüne kadar 10 binlerce
hayat kurtardık” şeklinde bilgi veriyor.
Bu
yıl uluslararası yarışmalarda üçüncü kez ‘en iyi’ seçildiPronet’in kapsamlı, hızlı ve müşteri odaklı
hizmet anlayışı, markaya bu yıl uluslararası platformda 3’üncü kez ödül
getirdi. “Önce Contact Center World’ün EMEA bölgesi ödüllerinde yine aynı
kategoride birinci olduk. Ardından Stevie’lerde altın ödüle layık görüldük.
Şimdi de çağrı merkezi alanında ‘dünyanın en iyisi’ seçildik” diye konuşan
Kükrer, özverili çalışmalarının dünya çapında görünürlük kazanmasından ötürü
gurur duyduklarını da ekliyor.
Basın Yansımaları:
http://www.milliyet.com.tr/pronet-e-musteri-deneyimi-odulu-ekonomi-2354030/
http://www.hurriyet.com.tr/10-saniyede-hirsiz-yakaliyor-40293305
http://www.sabah.com.tr/yazarlar/kadak/2016/12/01/10-saniye-rekoru-turk-sirketine-buyuk-odul-getirdi
http://www.haberler.com/10-saniyede-abonesine-ulasan-pronet-e-buyuk-odul-8509312-haberi/
http://www.turkiyegazetesi.com.tr/ekonomi/424435.aspx
http://digitalage.com.tr/pronete-en-iyi-musteri-deneyimi-odulu/
http://www.indergi.com/guvenlikte-dunyanin-en-iyi-musteri-deneyimi.html
http://www.stuff.com.tr/2016/11/30/pronet-las-vegastan-odulle-dondu/
http://ekokritik.com/haber/pronet-plus-ile-guvenlik-parmaklarinizin-ucunda/