Hemen Arayın

Alp Saul'un Başarısının Arkasındaki Strateji

 Ülkemizde “mutlu müşteri” yaratma fikriyle yola çıkıp başarılı olmuş şirket örneği çok yoktur. Teknoloji bazlı hizmet şirketi Pronet, ilginç stratejisi ile bu konuda öne çıkıyor…


Müşteriyi Kafaya Takma Dönemi

Geçtiğimiz günlerde Pronet Yönetim Kurulu Başkanı Alp Saul ile sohbet etme fırsatı buldum. Güvenlik alanında faaliyet gösteren Pronet, yenilikçi ve fark yaratan hizmetleriyle 11. Contact Center World Awards’ta, “Dünyanın En İyi Müşteri Deneyimi” ödülüne layık görüldü. Yönetim Kurulu Başkanı Alp Saul, şirket kültüründe başından beri “Kuzey Yıldızı” felsefesini oluşturduklarını söylüyor. Yıldızın her ucu bir prensibi temsil ediyor. Saul hedeflerini, “Avrupa’nın en büyük üç güvenlik şirketinden biri konumuna gelmek” şeklinde özetliyor.

 Alp Saul ile konuşunca başarının altında yatan nedenleri daha kolay anlıyorsunuz. Çünkü müşteri mutluluğuna, memnuniyetine adeta “kafaya takmışlar”. Kuruluşundan bu yana aynı felsefeyi bir çalışma biçimine dönüştürmüşler.

Türkiye’de “müşteri deneyimi” başarısı örneği maalesef çok fazla yok. Çünkü aslında bu toplam bir şirket kültürü oluşturma süreci. Teknoloji bu süreçlerin daha kolay yönetilmesini sağlıyor sadece. Pronet de özünde teknoloji bazlı bir hizmet şirketi. Saul şirketi kurarken, “mutlu müşteriler” yaratma fikrinden yola çıktıklarını söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Fazla reklam yapmıyoruz. Referanslarımız her zaman daha önemli oluyor. Bizden memnun kalan müşterilerimizin önerileri bizim yeni müşteri portföyümüzü oluşturuyor. Yeni müşteriyi yaratmayı tavsiyelere bırakmak için gerçekten iyi bir hizmet bütünü yaratmamız gerekiyor.”

Kuzey Yıldızı Deneyimi

Alp Saul müşteride deneyim yaratmak için uyguladıkları stratejiyi, onların yaşamasını istedikleri deneyimi “Kuzey Yıldızı” adıyla tanımladıklarını söylüyor. Yıldızın her bir ucundaki bileşenleri şöyle sıralıyorlar: “Önemseyeni aileden biri gibi olmak”, “Müşterinin kolay ve pürüzsüz hizmet almasını sağlamak”, “Yalnız değilsiniz, yanınızda biri var hissi yaratmak”… Bunların alt bileşenlerinde “Makine gibi değil, iyi insanlarla, ruhla ve tutkuyla çalışmak” prensibi de çok kilit bence. Tabii önemli olan ekibi bu tutkuda birleştirmek. 

Saul, “Bugün 81 ilde, 200 bine yakın abonesi ve 1 milyonun üzerinde kullanıcısıyla hizmet veren Pronet, Türkiye’de elektronik güvenlik sistemleri kategorisinde, merkezi haber alma sistemine bağlı ev ve işyerlerinin yaklaşık yüzde 60’ına hizmet sağlıyor.” Diyor. Yüzde 60 pazar payının sadece teknoloji ile olması mümkün değil. Alp Saul, bazı örnekler veriyor; bence bunlar olayı anlamak için güzel: “Arkadaşlarımız sistem kurmaya gittiklerinde her yeri temizler, toz bırakmadan çıkarlar. Bazen yaşlı müşterilerimizin bir tabloyu astırmak için bile bizi aradıkları olur. Hiç itiraz etmeden yardımcı olmaya çalışırız. Sadece evde değil sokakta başlarına bir şey geldiğinde, sağlık problemi olduğunda da bizi ararlar. Bizim mottomuz ‘Pronet 10 saniyede hayat kurtarır’” diyor.

“Türkiye’de bir sektör oluşturduk”

“20 yılı aşkın geçmişimize ve bugünkü iş hacmimize baktığımızda görülüyor ki, tek başımıza ülkemizde adeta sıfırdan yepyeni bir sektör yaratmışız” diyen Pronet Yönetim Kurulu Başkanı Saul’a göre, Türkiye’de bu alanda halen büyük potansiyel barındırıyor. Saul’un paylaştığı bilgiye göre, elektronik güvenlik sistemi kullana ev ve işyerlerinin penetrasyonu ABD’de yüzde 20, Avrupa’da yüzde 8 civarında. Türkiye’de ise bu oran yüzde 1.5 seviyesinde. Şehirleşme oranının hızla yükselmesi, inşaat sektöründeki gelişmeler, yalnız yaşayan bireylerin artması gibi faktörler pazarın büyümeye açık olduğunu gösteriyor. Saul, sektör ve Pronet özelindeki hedeflerini ise şu sözlerle özetliyor: “Sektör lideri olarak, pazarın bu potansiyellerini kullanmak adına teknolojiye ve insana yatırım yapmayı, ülkemizde dünyada örnek gösterilen bir marka olmayı sürdüreceğiz. Orta vadeli hedefimiz ise, 2018’de Avrupa’nın ilk üç güvenlik şirketinden biri olmak.”
Ücretsiz Teklif Al

Ücretsiz Teklif Al

Evinize, işyerinize ve günlük yaşamınıza uygun güvenlik sisteminizi belirlememiz için lütfen formu doldurun, sizi en kısa sürede arayalım.

Tüm bilgileriniz Pronet tarafından gizli tutulacaktır.
captcha

HEMEN TEKLİF ALIN HEMEN ARAYIN 444 1 911 HEMEN ARAYIN 444 1 911